برندسازی شخصی

برندسازی شخصی

تاریخ : شنبه 05 مهر 1399 زمان : 9:40 | بازدید : 99
نویسنده : admin | نظرات (0)

بازاریابی شبکه‌ی اجتماعی ارگانیک، به تمامی سهم خود در جذب مخاطب دست یافته‌است، ولی با این حال به عنوان یکی از موثرترین استراتژی‌‌ها برای جذب مخاطب جدید باقی مانده است. شما از طریق رسانه‌های اجتماعی این قدرت را دارید که تقریبا با هر کسی در جهان تعامل داشته باشید و به تدریج مخاطبان وفاداری را جمع‌آوری کنید (البته به این شرط که به طور مداوم، بینش و محتوای ارزشمندی را فراهم می‌کنید).

 

محتوای درون سایت و خارج از سایت را به شبکه‌ی اجتماعی پیوند بزنید، چرا که دنبال کنندگان دلایل بیشتری برای باقی ماندن در کنار شما خواهند داشت. رسانه‌ی اجتماعی به تنهایی، می‌تواند جریان ثابتی از ترافیک را به سایت شما هدایت کند و نام تجاری شما را بسازد، اما قدرت واقعی آن، تقویت اثرات دیگر استراتژی‌های بازاریابی ربایشی است. با توجه به بررسی یاد شده در اوایل مطلب، ۶۵ درصد از پاسخ‌دهندگان (بالاترین درصد در بین 10 استراتژی بازاریابی موجود در این نظرسنجی) اعتقاد داشتند بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در پنج سال آینده حتی موثرتر خواهد بود.

 

۵. بازاریابی از طریق افراد تاثیر‌‌ گذار

 

مفهوم بازاریابی از طریق «افراد تاثیر‌گذار» نسبتا ساده است، اما انجام آن در عمل کمی سخت‌تر است. ایده‌ی این استراتژی هدف قرار دادن «افراد تاثیر‌گذار» در صنعت شما است. این افراد رهبران فکری و تاثیرگذاری می‌باشند که شهرت بالایی داشته و دارای بزرگترین بخش از مخاطبان در محل زندگی شما می‌باشند. از طریق همکاری با این افراد تاثیرگذار روی پروژه‌های محتوای مشترک و یا حتی فقط تبادلات بی ضرر در رسانه‌ی اجتماعی (اغلب برای سود متقابل)، شما مخاطبان یکدیگر را تحت تاثیر قرار می‌دهید، و شهرت بهتری کسب می‌کنید.

سخت ترین قسمت، شناسایی افراد تاثیرگذار (که به احتمال زیاد به نام تجاری شما نفع می‌رسانند) و متقاعد کردن آنها برای پیوستن به کمپین تبلیغاتی شماست. به نظر می‌رسد بازاریابی از طریق افراد تاثیر‌گذار پیشرفته‌ترین استراتژی در این لیست باشد، که شاهد آن بالاترین درصد بازاریابانی است (38 درصد) که با این جمله در بررسی انجام شده موافق بوده‌اند : «در حال حاضر از این استراتژی استفاده نمی‌کنم، اما برای استفاده از آن در آینده برنامه‌ریزی می‌کنم.»

 

۶. خبرنامه‌ی ایمیلی

تردید داشتم که خبرنامه‌ی ایمیلی را در این لیست وارد کنم یا نه، چراکه بازاریابی ایمیلی به طور کلی ممکن است یک استراتژی برون‌گرا باشد. با این وجود، خبرنامه‌ی ایمیلی معمولا حول ارائه‌ی محتوا به مشترکین می‌چرخد و وفاداری و نگه داشتن آنها را افزایش می‌دهد، در حالی‌که به طور همزمان جریان ترافیک مکرر را به سایت شما تثبیت می‌کند.

 

از آنجا که مطالب شما مفهوم ارزشمندی را به خوانندگان و مشترکان ارائه می‌دهد، و از آن تنها به عنوان راهی برای تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده نمی‌کنید، می‌تواند به عنوان شکلی از بازاریابی درون‌گرا در نظر گرفته شود. علاوه بر این ، بازاریابی ایمیلی ممکن است به آسانی قابل دستیابی باشد: در بررسی انجام شده، بازاریابی ایمیلی از نظر سادگی اجرا، به عنوان دومین تاکتیک گزارش شده است، اما پنجمین بازده‌ی سرمایه‌ی بالا را در بین ده استراتژی موجود ارا‌ئه می‌دهد.

 

۷. برند‌سازی شخصی

 

در نهایت، برند‌‌‌سازی شخصی را می‌توان تقریبا در ترکیب با هر یک از استراتژی‌های بالا استفاده کرد. به عنوان مثال، می‌توانید از برخی اعضای سطح بالای تیم‌تان بخواهید محتوای سایت بیشتری ارسال کنند و بخش اعظم مطالب منتشر شده توسط نویسنده‌ی مهمان را به خود اختصاص دهند، و یا حتی به همکارانی برای تامین مطالب لازم برای استراتژی محتوای خارج از سایت تبدیل شوند.

 

البته، خواسته‌ی شما نشر آن محتوا در رسانه‌ی اجتماعی خواهد بود. می‌توانید جذبه‌ی شخصی بیشتری در کمپین بازاریابی افراد تاثیر گذار خود ایجاد کنید. با گره زدن برند شرکت خود به تعدادی از برندهای شخصی، شرکت خود را در دسترس‌تر، انسانی و قابل اعتمادتر می‌کنید. این‌ها همان سه عاملی هستند که مصرف‌کنندگان این روزها سخت‌تر به دست می‌آورند.

 

این استراتژی‌ها، نه به خاطر چگونگی کارکرد هریک از آنها، بلکه به خاطر چگونگی کار کردن ترکیبی‌شان، جادویی هستند. تمام این استراتژی‌ها قدرت ارتقاء یکدیگر را داشته و مکمل هم هستند، و اگر از همگی آنها استفاده کنید، بازدهی کل چندین برابر می‌شود. منابع خود را برای تسخیر این تاکتیک‌ها متمرکز کنید، رویکرد خود را در طول راه تنظیم و اصلاح کنید، هیچ چیز قادر به متوقف کردن حرکت بازاریابی استارتاپ‌تان نخواهد شد.

 

منبع:

https://www.chetor.com/6205-%db%b7-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%aa%da%98%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%b1%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%b4%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be/

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش